קוד הקורס: 30512, הרצאה: 2, נקודות זכות: 2

מטרות הקורס
הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית, במטרה לפתח ידע ומיומנויות באספקטים הניהוליים שלהקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית, במטרה לפתח ידע ומיומנויות באספקטים הניהוליים שלהשיווק. במהלך הקורס תוצג "השפה השיווקית" באמצעות סקירה של המושגים המודרניים , הכלים והתיאוריותשמהווים בסיס לקבלת ההחלטות הניהוליות ולבניית התוכנית השיווקית המתאימה לעסק. חלק גדול מהקורסיעסוק באספקט של "חינוך שוק" שנדרש בהחדרה של טכנולוגיה חדשה.

נושאי הקורס
מהות השיווק, תכנון אסטרטגי, ניתוח הסביבה השיווקית , פילוח שוק ,מערכת המידע השיווקי ומחקרי שוק, בידולמהות השיווק, תכנון אסטרטגי, ניתוח הסביבה השיווקית , פילוח שוק ,מערכת המידע השיווקי ומחקרי שוק, בידולומיצוב , אסטרטגיית מוצרים ומותגים, אסטרטגיית המחרה, ניהול ערוצי הפצה גיבוש תקשורת שיווקית. חינוך שוק,שימוש בכלי אנליזה עסקית וכריית ידע לשיווק.

תוצרי למידה

  • הכרות והפנמה של המושגים והתיאוריות.
  • פיתוח הידע וההבנה כיצד פירמות נתרמות מהפעילות השיווקית כולל חישובי החזר השקעה על פעילויות שיווק.
  • פיתוח מיומנויות יישום וניתוח של סיטואציות שיווקיות תוך שימוש במגוון הכלים והתיאוריות.
  • היכרות מעמיקה עם השיטות והכלים לחינוך שוק

ספרות חובה

  1. קוטלר , פיליפ, קווין קלר ויעקב הורניק, (2012) , ניהול השיווק, המהדורה הישראלית, שני כרכים ,האוניברסיטה הפתוחה.

ספרות מומלצת

  1. Kotler, Phillip and Kevin Keller (2012), Marketing Management, Harlow, England; New York: Prentice-Hall.
  2. שוב- עמי ,אביחי (2011), אסטרטגיית שיווק עכשוויות, הוצאת אגם.
  3. וו' צ'אן, קים, מובורן רנה, (2006), אסטרטגיית האוקיינוס הכחול: כיצד ליצור שוק ללא מתחרים ולהפוך אתהתחרות ללא רלוונטית, מטר, ת"א
  4. ד"ר שוב עמי , אביחי
    http://www.duplication.net.au/ANZMAC09/papers/ANZMAC2009-669.pdf