חווית סטודנטים

הלימודים הרב תחומיים של תכנית היזמות הטכנולוגית משלבים חוויות מהעולם האמיתי, חוויות פרטניות ועבודת צוות, וכוללים גישה ישירה לאנשי מפתח בתעשייה ולמנהלים מצליחים המכהנים כסגל בפקולטה וכמדריכים בתכנית.

למידה משותפת

חלק נכבד מהלימודים מתקיים בחדרי ישיבות מותאמים אישית המדמים תנאים וסביבות עבודה של עולם היזמות, ומאפשרים לכל קבוצת סטודנטים להיות מעורבים בשיחות ובדיונים. סביבה זו מעודדת למידה משותפת.

מציאות של העולם האמיתי

בסדנאות וסימולציות התלמידים עובדים בצוותים קטנים על משימות המאפשרות להם להתנסות ולפעול בתנאים בעולם האמיתי.

תרחישים רלוונטיים

שיעורי הבית משלבים משימות מתרחישים רלוונטיים בתעשייה. התוכנית מפעילה את המאיץ של ה- JCE (AtoBe) כמעבדה.

ירושלים

התוכנית הינה יחידה מסוגה בירושלים רבתי. בוגרי התוכנית מצליחים לפתח מיזמים חדשים, להשתלב בחברות קיימות ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה האיכותיות בעיר.

מנטורים מובילים

מנהיגי תעשייה ומנהלים מצליחים מרבים להרצות ולהפגש עם הסטודנטים. בפרויקט הגמר התלמידים יוצרים יוזמות טכנולוגיות אמיתיות, בהובלת מנחים אקדמיים ומורי דרך בתעשייה.

דמות הבוגר כפי שמציג המוסד

תוצאות הלמידה (Learning Outcomes) שהוגדרו בקורסים/בתכנית

לבוגר אשר הגה רעיון חדשני של מוצר או שירות טכנולוגי, תהיה היכולת להוציא את הרעיון מן הכוח אל הפועל ולהקים יזמות טכנולוגית שלו, לבגר אותה ולהביא אותה לידי מימוש עסקי תוך התמודדות עם הסיכונים הקשיים והסיכונים הכרוכים בכך, באופן בו יוגדלו הסיכויים להצלחת יזמותו. לבוגר אשר אין בידיו רעיון חדשני או המצאה טכנולוגית, תהיה היכולת לחבור לאותם פרטים אשר הגו רעיון חדשני טכנולוגי ולהקים יזמות טכנולוגית, או להשתלב ביזמויות טכנולוגיות קיימות ולעסוק בניהולן בתחומי הניהול השונים במטרה להביאו למימוש עיסקי. לבוגר שבוחר לעבוד בתאגיד טכנולוגי מבוסס וגדול, תהיה היכולת ליזום או להשתלב ביזמות פנים אירגונית ולהביא לידי ביטוי את הידע שרכש בתוכנית, לטובת הצלחת היזמות בתאגיד.

יכולות ספציפיות של בוגרי התוכנית

היכולות שנמנו לעיל, הינן יכולות כלליות והן ניתנות לפירוק ליכולות ספציפיות. חלק מיכולות אלה הינן:
  • הבוגר יהיה מסוגל לגבש, לנסח, ולהגדיר רעיון טכנולוגי חדשני, לבצע בדיקת היתכנות טכנולוגית ובדיקת כדאיות עסקית, בין אם זה רעיון מקורי שלו או בין אם זה רעיון של קולגות או רעיון שמתחולל בתאגיד בו הוא עובד.
  • הבוגר יוכל להתניע וללוות תהליכי חשיבה חדשניים באופן מתודולוגי אשר יגדילו הסיכוי למצוא פתרונות לא שיגרתיים לבעיות שמתקשים לפתור.
  • הבוגר יהיה מסוגל לעסוק במרכיבי השיווק: לבצע סקר מתחרים, סקר שוק, לבחון את צרכי הלקוחות ולהכין תוכנית "הליכה לשוק" ותוכנית שיווק, לרבות שיווק דיגיטלי.
  • הבוגר יהיה מסוגל לבנות תוכניות עבודה מפורטות לפיתוח, יצור ותחזוקת מוצרים ושירותים, עפ"י עקרונות מתקדמים לניהול פרויקטים, תוך שימוש במתודולוגיות שונות, שימוש בתורת האילוצים לקיצור זמנים.
  • הבוגר יוכל להבין את הסביבה התחרותית שבתוכה פועלים ארגונים עסקיים, לנתח את הסביבה הארגונית, לבנות תוכנית אסטרטגית למיזם ולאתר נקודות כשל באסטרטגיה קיימת.
  • הבוגר ידע לזהות סיכונים ומכשולים צפויים לאורך כל תהליך הקמת היזמות וניהולה, תוך שימוש במתודולוגיות מתאימות וע"י בניית תוכנית הורדת סיכונים.
  • הבוגר יהיה מסוגל להכין תוכנית עסקית, לבצע תחזיות פיננסיות, לתכנן הוצאות והכנסות כספיות של היזמות ובהסתמך על תוכנית זו לגייס מימון ממשקיעים ובהמשך לתכנן ולנהל תקציב היזמות הטכנולוגית.
  • הבוגר יהיה מסוגל להכין תוכנית לגיוס אנשים, מתחומי עיסוק שונים, להוביל ולהנחות אותם תוך שימוש במיומנויות שרכש בתחום המנהיגות טכנולוגית ומתודולוגיות ניהול שונות.
  • הבוגר יהיה מסוגל להקשיב לדעות שונות, לקבל החלטות בתהליך מתודולוגי ועל בסיס יותר רציונלי וככל האפשר פחות אינטואיטיבי.
  • הבוגר ידע לאתר ולפנות אל משקיעים פוטנציאלים ולהציג להם באופן רציונלי, צרכי המימון בתוכנית, ואם ישקיע בפועל, הבוגר ידע לנהל דיאלוג ראוי עם שותפיו בכח ההשקעה ביזמות.
  • הבוגר יהיה מסוגל לנהל משא ומתן, לבצע התקשרויות חוזיות עם משקיעים, ספקים, לקוחות, עובדים ויכיר את דיני החברות וכלל ההיבטים המשפטיים הרלוונטיים להובלת היזמות.
  • הבוגר יהיה מסוגל לעסוק בניהול המחקר ופיתוח, לבחור שיטות פיתוח, לעודד אוירה חדשנית ולהתאים המוצר או השירות המפותח לצורך בשוק ולנווט בהוצאות בהתאם. הבוגר גם ידע להגן על הקניין הרוחני שנוצר ביזמות שלו.
  • הבוגר יהיה מסוגל לבצע שינויים ארגונים ולהתאים הארגון לשלבי ההתפתחות שלו או עפ"י צרכים מתהווים אחרים.
  • הבוגר יכיר טכנולוגיות מתקדמות מגוונות מתחומי התעשייה המכנית, התוכנה, המחשבים, המערכות החכמות, הסייבר, האינטליגנציה המלאכותית, מדע הנתונים, הרובוטיקה, התקשורת, חיישנים, הפארמה, הציוד הרפואי, החקלאות, המכשור האלקטרוני, ננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים וכיוצ"ב.
  • הבוגר יהיה מסוגל לבנות מודל עסקי, כולל ניתוח כולל של שרשרת הערך ולהבין היכן ממוקמת היזמות שלו ביחס לשרשרת זו.
  • הבוגר יהיה מסוגל להציג את עבודתו, בפני קהל ובפני פרטים, גם בכירים, ברמות פירוט שונות, תוך התאמה לשומעים והצגה אפקטיבית של נושא.
education, graduation and people concept - happy smiling male graduate student in mortar board and bachelor gown with crossed arms over white background

פרויקטים לדוגמא של סטודנטים

  • Brownietex

    תחזוקה פרואקטיבית המצמצמת טיפול בתקלות שבר לתחזוקה מונעת במעליות, חיווי בזמן אמת על תקלות משביתות, תוך ייעול האחזקה וחיסכון בעלות כ"א. מעליות חכמות.

    pdfמצגת פרוייקט הגמר

  • CellOs

    מערכת CELLOS הינה מערכת אנדרואיד אשר "רצה" בענן ומספקת למשתמש ביצועים גבוהים על גבי כל מכשיר המסוגל להריץ אפליקציות. 

    pdfמצגת פרוייקט הגמר #1
    pdfמצגת פרוייקט הגמר #2

  • RoboShop

    חנות נוחות רובוטית, אטונומית, המאפשרת חיסכון בעלות כ"א והפעלה

    pdfמצגת פרוייקט הגמר

  • מערכת סולידריות- SOS

    מטרת המערכת להכווין וליצור ערכיות בין אנשי הקהילה בתחומי טאבו בעזרת טכנולוגיה, למען קהילה איכותית שבה כל אדם ישמח לקחת חלק פעיל ואינטגרלי בעשייה למען האנשים שזקוקים לתמיכה ועזרה.

    pdfמצגת פרוייקט הגמר